Što Crkva uči u lovstvu i što o lovu govori Biblija

PROPOVIJED NAŠEGA ŽUPNIKA NA SV. MISI PROSLAVE SV. HUBERTA, ZAŠTITNIKA LOVACA

Majorija, 3. studenoga 2016.

Misna čitanja: Ef 6,10-17; Lk 5,1-11

Braćo i prijatelji, dragi lovci! Ovaj ulomak svetog evanđelja (Lk 5,1-11) svjedoči nam da je i Isus sudjelovao u lovu – jer i ribolov spada u lov. Čuli smo, upravo ta riječ "lov" spominje se pet puta. A apostol Pavao, u prvom čitanju (Ef 6,10-17), govori o borbi, kršćane potiče na stjecanje kondicije i vježbanje ter nabraja različito oružje koje nam je za život potrebno: oklop, štit, kacigu i mač. Jasno, to oružje ima duhovno značenje.

Sve je to, dragi vjernici, za nas kršćane, bez obzira čime se bavimo, veoma znakovito i važno, a za vas lovce to ima dvostruko značenje. Prvo, morate biti svjesni da je danas u cijelom svijetu, posebno u Europi i Americi, na sceni vrlo jaka ideologija tzv. Novog doba (New age). To nije samo glazbva, nego jedan novi pokret na temeljima staroga poganstva, koji čak i sâmo kršćanstvo smatra nepotrebnim – doslovce, kako kažu – "potrošenom paradigmom", nečim što će odumrijeti, što već spada u muzej prošlosti, u staretinarnicu...

Zatim, pripadnici toga novog mentaliteta, koji se širi i reklamira u javnosti, tvrde da su veoma zabrinuti za "Majku Zemlju" pa jako zaziru također od lova i žestoko mu se protive. Među njima ima čak i kršćanskih teologa. Neki od njih, kao npr. prof. dr. Erich Grässer, pretjeruju tvrdeći da će tema "Crkva i zaštita životinja" u 20. stoljeću jednom predstavljati jednako crno poglavlje kao tema "Crkva i spaljivanje vještica" u srednjem vijeku!

Zato je važno da svi mi, a posebno vi lovci, dobro znademo što Crkva naučava o lovstvu i što o lovu govori Biblija. Tako valja istaknuti kako već Stari zavjet za Noina praunuka Nimroda ističe da je "voljom Božjom bio silan lovac" (v. Post 10,9). A na prvoj stranici Sv. pisma, u opisu stvaranja svega, ističe se da je Bog sve podložio čovjeku da svime upravlja i svime se u prirodi služi. No ako Stari zavjet, kako neki tvrde, ostavlja kakvu dvojbu glede korištenja životinja za čovjekove prirodne potrebe, Novi zavjet otklanja u tome svaku sumnju. Od mnogih primjera neki su posebno zanimljivi. Tako apostol Petar spominje "životinje, po naravi rođene za lov" (2 Pt 2,12), a Isus, kako smo čuli, ne samo da naređuje Petru: "Izvezi na pučinu i bacite mreže za lov" (Lk 5,4), nego čak temeljno poslanje svojih učenika – evangelizaciju – prispodobljuje lovu, rekavši upravo Šimunu-Petru: "Ne boj se! Odsada ćeš loviti ljude" (Lk 5,10). Kaže, dakle, LOVITI ljude. Ipak, najjasniji, "najplastičniji" i, netko će reći, 'najdrastičniji' novozavjetni izraz glede korištenja životinja za jelo, navodi se kao viđenje, dakle kao glas Božji, opet apostolu Petru dok je bio gost u kući nekog Šimuna kožara u Jopi. Petar je tada bio u dvojbi između tzv. čistih i nečistih životinja za jelo. I doživio je trostruko viđenje jedne posude "poput velika platna: uleknuta s četiri okrajka, gdje s neba silazi na zemlju, u kojoj su bili svakovrsni četveronošci, gmazovi zemaljski i ptice nebeske, i čuo je glas: "Ustaj, Petre! Kolji i jedi!" (v. Dj 10,1-16).

To su dakle biblijski primjeri i dokazi Božjega jamstva za održivi razvoj u Njegovu poretku - ako se čovjek pridržava Božjih zapovijedi! No mi, braćo i sestre, živimo u 'ludom vremenu', u kojem su potpuno poremećeni odnosi ne samo između ljudi i narodâ, nego vlada moralna zbrka i također je sve jači nesklad između čovjeka i prirodnog okoliša. Zato Katolička crkva na temelju biblijske objave i tradicije uči da su i životinje Božja stvorenja. No čovjek ih ima pravo upotrebljavati u svom radu, ali tako da im nikada ne nanosi nepotrebnu bol, a može ih i ubijati da bi se njima hranio, ali nikada iz čistoga egoizma, zabave ili inata. U tom smislu ne treba životinji pripisivati nikakva PRAVA – što danas veoma naglašavaju animalisti i razni "prijatelji životinja" – jer prava uživaju samo oni koji imaju i dužnosti, a to znači da moraju posjedovati svijest o sebi, slobodu i odgovornost…!

Zato mi naglašavamo da je poštivanje lovačke etike i običajâ ne samo vrlina lovaca, nego i njihova nezaobilazna obveza. To valja danas još više isticati jer je i u Hrvatskoj sve jača kampanja protiv lovaca i lova. Prije više godina mediji su često reklamirali jednu polugolu atletičarku koja kliče: "Lovite rekorde, a ne životinje!" Znademo kako povrjemeno mediji također lijevaju "krokodilske suze" i za vukove i za medvjede… - osuđuju ubijanje životinja a opravdavaju ubijanje nerođene djece! Sjetimo li se rasprave oko španjolske koride i oko našega "kolinja", nije teško naslutiti da je krajnji cilj 'novodobnih globalista' da lovce potpuno ušutkaju pa i razoružaju.

Sve nam to, dragi vjernici, posvješćuje ono što je istaknuo Apostol Pavao – da kao kršćani imamo dvije zadaće: biti širitelji Evanđelja, i ustrajati u borbi protiv raznih zabluda. Svi smo mi, dakle, svojevrsni borci za istinu, dobrotu i ljepotu ter 'lovci' koji će duhovnim oružjem "čistiti" laž i zlo iz našega okoliša. To je dakle naša zadaća na polju tzv. duhovne ekologije. A u toj borbi i u tom 'lovu' ne koriste nam puške ni ostalo tvarno oružje, nego – kako Apostol ističe – moramo "obući svu opremu Božju, da se možemo oduprijeti lukavstvima đavlovim"! Jer iza mnogih suvrjemenih naizgled lijepih ideja, nažalost, stoje "upravljači ovoga mračnoga svijeta" i "zli duhovi", kako nam posvješćuje Riječ Božja.

Neka nam svima, a poglavito vama lovcima, u toj našoj dvostrukoj zadaći pomognu naši sveti zaštitnici, a posebno Sv. Hubert. Amen.

Što Crkva uči u lovstvu i što o lovu govori Biblija
Što je sve sumnjivo u ovoj pandemiji - tko stoji iza globalnog eksperimenta?

Što je sve sumnjivo u ovoj pandemiji - tko stoji iza globalnog eksperimenta?

U cijelom svijetu poduzimaju se epidemiološke mjere koje iz temelja mijenjaju naše živote. Već sada, a osobito u bliskoj budućnosti, pojedinac, ali i zajednice...   >>>

Iako bez 'zbora', kompoljska 'Stipanja' svečana i radostna

Iako bez 'zbora', kompoljska 'Stipanja' svečana i radostna

Ovogodišnja kompoljska 'letnja Stipanja', zbog cijelom svijetu nametnutog korona terora, 'morala' je biti trostruko drukčija. Budući da su roditelji naših...   >>>

Vedra i sunčana proslava "Karmenice" u Kuterevu

Vedra i sunčana proslava "Karmenice" u Kuterevu

Susjedna župa Kuterevo svečano je 16. srpnja proslavila svoj "zbor", tj. svoju zaštitnicu, Gospu Karmelsku, koja se pučki od davnine naziva "Karmenica"....   >>>

O Danu državnosti - zahvala Bogu i Sv. Ivanu Pavlu

O Danu državnosti - zahvala Bogu i Sv. Ivanu Pavlu

70. godina svećeništva mon. Milana Simčića U Rimskoj kuriji pripremali smo međunarodno priznanje Hrvatske Mons. Milan Simčić, svećenik rodom iz Klane,...   >>>

'Elizabeta' u Brlogu - u nedjelju na Duhove

Poradi dobro poznatih okolnosti i razloga ovogodišnje slavlje zaštitnice župe Brlog – Pohod Blažene Djevice Marije Elizabeti, tj. župni "zbor", pučki zvan...   >>>

Moja Župa
Mise i pobožnosti

Kompolje (župna crkva)

Sveta misa:
nedjeljom u 10,00 sati; radnim danom u 18,00 sati (u zimskom razdoblju) odnosno u 19,00 ili u 19,30 s. (u ljetnom razdoblju)

Pobožnost Srcu Isusovu:
devet prvih petaka (od listopada do lipnja) – sveta misa navečer, potom klanjanje Presvetom oltarskom sakramentu

Pobožnost Majci Božjoj:
u svibnju i listopadu krunica u 19,00 sati i potom sv. misa

Brlog

Sveta misa:
župna crkva: u drugu i posljednju nedjelju u mjesecu u 15,00 sati
Dom za odrasle "Bistričak": po dogovoru (o većim blagdanima)

Vratnik

Sveta misa:
župna crkva: nedjeljom u 12,00 sati
Crni Kal: prva nedjelja u mjesecu u 15,00 sati

Kad ce opet blog?...   >>>

Sveti Otac Benedikt XVI bio je osam godina na čelu Katoličke crkve. Prvi je Papa u posljednjih sedam stoljeća koji je odlučio...   >>>

13. veljače 2013. na Čistu Srijedu ili Pepelnicu, početku korizmenog vremena sahranjen je vlč. Mile Ivančić. Mučenik i okrutna...   >>>