Utjecaj đavla i Božja snaga

RAZMIŠLJANJE UZ NEDJELJU (10. kg-B)

Čitanja: Post 3,9-15; 2Kor 4,13-5,1; Mk 3,20-35

Ne postoji strašnija ni užasnija tvrdnja od one koju su izrekli učeni ljudi, pismoznanci: govorili su narodu da je Isus pomahnitao, da je opsjednut i da pomoću đavolskog poglavice izgoni đavle. Zapravo, priznali su javno da Isus čini dobro, da ljude oslobađa od zloduha – ali nisu to mogli podnijeti pa su htjeli narod uvjeriti da On to čini pomoću đavla. A Isus je doista bio pun Duha Svetoga i sve je činio samo Božjom snagom.

Mnogi se slažu da je ovo teška tema. Danas ima kršćana koji kažu da đavao ne postoji, a u isto vrijeme vjeruju da im magija može pomoći u nekim problemima pa se bave gatanjem, čaranjem i raznim drugim vračbinama (od kojih su neki napravili golem biznis). Ima čak i teologa koji predaju na katoličkim učilištima pa to isto tvrde. Međutim, Sv. pismo nam donosi mnogo primjera kako je Isus izgonio zloduhe. On je zapravo vršio terapijski postupak koji je danas je poznat pod nazivom "egzorcizam" – to je specijalna molitva odnosno obred službeno odobren od Crkve za ozdravljenje čovjeka opsjednuta nečistim duhom. Naravno, za taj postupak tj. obred, koji danas izvode od biskupa specijalno ovlašteni svećenici i koji može potrajati čak i nekoliko dana, Isusu je u nekim situacijama trebala praktično – jedna sekunda! On bi zaprijetio zloduhu: Umukni i iziđi iz njega! Isus je to mogao jer je Njegova riječ imala božansku snagu. To je potresno djelovalo na sve koji su to vidjeli pa su zaprepašteni komentirali: Ovo dosad nikad nismo vidjeli! Kakva je to nova i snažna nauka!? Tko je ovaj da mu se i zlodusi pokoravaju?

Isus se u takvim prigodama pokazao kao vrhovni auktoritet. Ljudi su mu se s udivljenjem klanjali i s oduševljenjem prihvaćali Njegovu riječ i slijedili ga. Jer, kaže evanđelist, učio ih je kao onaj koji ima vlast. Zato se tako brzo proširio glas o Njemu. Drugo, snazi Njegove riječi pokoravali su se i sami zlodusi. A to je također znak Isusova božanstva.

No, budući da živimo u racionalističkom vremenu, kad se mnogi izruguju s duhovnim stvarnostima, kao kršćani moramo posvijestiti istinu o stvarnom postojanju zloduha - vraga, đavla, sotone, demona, bijesa... U tom se smislu Isusovo vrijeme nimalo ne razlikuje od našega. Osim što je đavao danas mnogo uspješniji nego u ranijim vjekovima, zato što mnogi danas misle da je on obična kršćanska izmišljotina. Zato je korisno da se sjetimo kako je još Baudelaire – koji u tome uopće nije bio nadahnut Biblijom – napisao da je "đavlovo najdraže umijeće uvjeriti čovjeka da on ne postoji!" Za ilustraciju - u talijanskoj Državnoj policiji prije nekoliko godina osnovana je specijalna ekipa za borbu protiv kriminala u kojoj će biti i jedan katolički svećenik. Zašto? Zato što je dokazano da neka razbojstva dolaze iz okultnih sljedbi, tj. iz krugova sotonizma! Tu je dakle potrebna i "duhovna forenzika".

Prije određenog vremena je jedan zagrebački psihijatar, govoreći o utjecaju sotonizma na mlade, upozorio da među karakteristike sotonizma spada mržnja prema Bogu, Crkvi i svećenicima, ali i ljudima općenito. Zatim, sotonizam gaji agresivan hedonizam, tj. potiče iživljavanje nagona (pri čemu je jako "osjetljiv" na seksualne perverzije!), pobunu i anarhiju. Karakteristika sotonizma je i okretanje naopako Božjih zakona, obreda i znakova (npr. naopaki križevi, crne mise...).Također jedna anketa provedena među zagrebačkom srednjoškolskom mladeži pokazala je visoku popularnost sotonističke glazbe... itd. Mnogi se čude otkud sve to, otkud toliko zla na televiziji, zašto mediji prikazuju samo "crnu kroniku", zašto se reklamiraju tolike nastranosti.... Očito je – ništa nije slučajno. U tome doslovce vrijedi pučka izreka da to nije bez vraga!

Zato je i danas aktualna misao švicarskog filozofa De Rougemonta: "Jedan od razloga povećanja pometnje u suvremenom svijetu leži upravo u tome što se čovjek boji pogledati u lice njenim stvarnim uzrocima. Vjerujemo u tisuću i jedno zlo, bojimo se tisuću i jedne opasnosti, ali smo prestali vjerovati u Zlo i bojati se istinske opasnosti". A "dokaz da Đavao postoji, da djeluje i uspijeva, nalazi se upravo u tome što više ne vjerujemo u nj", kaže filozof (De Rougemont, Udio Đavla). Točno netko reče da se Bogu služi kad se u Nj vjeruje, a đavlu kad se u nj NE vjeruje! Zapravo, kako ističe De Rougemont, "Đavao, ustvari, nije opasan na mjestu na kojem se ukazuje i gdje ga se bojimo, već samo tamo gdje ga ne znamo vidjeti". U tom smislu najbolju "dijagnozu" u osnosu na Zloga dao je kršćanski pisac obraćenik C. S. Lewis. U predgovoru sjajnog djela Pisma starijeg đavla mlađem, napisao je još 1941.: "Postoje dvije, podjednako zastupljene i oprečne pogreške u koje naš rod može upasti kad se radi o đavlima. Jedna je nijekati njihovo postojanje. Druga je vjerovati i pokazivati za njih pretjerano i bolesno zanimanje. Sami đavli jednako se vesele objema ovim zabludama i s jednakim zadovoljstvom pozdravljaju i materijaliste i poklonike crne magije."

Dakle, možemo zaključiti, vrijedno je sve što čujemo od mudrih ljudi o tome fenomenu, ali za nas kršćane najmjerodavnije ostaje Sv. pismo i Isusov postupak u susretu s đavlom. Prvo, ako Sv. pismo na mnogo mjesta navodi kako se Isus susretao s opsjednutima i izgonio iz njih zloduhe, onda bi bilo smiješno da katolik to smatra nekom biblijskom pjesničkom figurom ili možda nerazjašnjenim psihičkim fenomenom. A drugo, i najvažnije, kršćanski vjernik zna da "Sotonina moć nije beskonačna. On je samo stvorenje, moćno zato što je čisti duh, ali ipak samo stvorenje: on ne može spriječiti izgradnju Kraljevstva Božjega" (Katekizam Katoličke Crkve, 395).

Dakle, utjecaj vraga ne smijemo zanemariti, ali ne treba ga se smrtno bojati. Jer "svojom mukom Krist nas je oslobodio od Sotone i od grijeha. On nam je zaslužio novi život u Duhu Svetome. Njegova milost obnavlja ono što je grijeh u nama iskvario" (KKC 1708). Đavao zna koliko je slab pred Isusom, a to nam oslikava njegova reakcija u jednoj zgodi kad je zavikao: "Znam tko si... došao si da nas uništiš!" Mi trebamo znati da je Božja milost naša snaga. A nju, u čvrstoj vjeri i s pouzdanjem u Isusa Krista, dobivamo molitvom, postom, čitanjem Sv. pisma i dobrim djelima. Ali sv. ispovijed i sv. misa odnosno sv. pričest naša je najbolja zaštita od Zloga ter snaga za dobro i svjedočenje Radosne vijesti.

Utjecaj đavla i Božja snaga
Nova stranica župa KOMPOLJE, BRLOG i VRATNIK - na FACEBOOK profilu

Nova stranica župa KOMPOLJE, BRLOG i VRATNIK - na FACEBOOK profilu

Ova mrežna stranica (portal), nakon odlaska bivšega župnika don Anđelka Kaćunka na novu službu u Gospiću, više ne objavljuje sadržaje iz župa u naslovu. Nova...   >>>

KOMPOLJSKI "ZBOR" - SLAVLJE 'LETNJE STIPANJE': subota 21.8.!

KOMPOLJSKI "ZBOR" - SLAVLJE 'LETNJE STIPANJE': subota 21.8.!

Svečano koncelebrirano misno slavlje u 11,00 s. u zajedništvu sa svećenicima Otočkoga dekanata predvodi župnik (u odlasku) don Anđelko. Pjevanje vodi župni...   >>>

'Elizabeta' u Brlogu – radostno trostruko slavlje

'Elizabeta' u Brlogu – radostno trostruko slavlje

Proslava blagdana Marijina pohoda Elizabeti, zaštitnice župe Brlog, 29. svibnja, i ove je godine bila svedena samo na liturgijsko slavlje – nametnute 'mjere'...   >>>

Šokantne izjave - poziv na raspravu u Crkvi i društvu

Medicinska aktivistica Vera Sharav - Židovka koja je preživjela holokaust - ukazuje na sličnosti između nacističkog režima i onoga što se događa danas* (u...   >>>

Jedinstveno svečano slavlje sakramenata kršćanske inicijacije

Jedinstveno svečano slavlje sakramenata kršćanske inicijacije

U redovitim okolnostima života naših manjih župnih zajednica krštenje djece, premda nije čest događaj, smatra se nečim uobičajenim. Nasuprot tome, pristup...   >>>

Moja Župa
Mise i pobožnosti

Kompolje (župna crkva)

Sveta misa:
nedjeljom u 10,00 sati; radnim danom u 18,00 sati (u zimskom razdoblju) odnosno u 19,00 ili u 19,30 s. (u ljetnom razdoblju)

Pobožnost Srcu Isusovu:
devet prvih petaka (od listopada do lipnja) – sveta misa navečer, potom klanjanje Presvetom oltarskom sakramentu

Pobožnost Majci Božjoj:
u svibnju i listopadu krunica u 19,00 sati i potom sv. misa

Brlog

Sveta misa:
župna crkva: u drugu i posljednju nedjelju u mjesecu u 15,00 sati
Dom za odrasle "Bistričak": po dogovoru (o većim blagdanima)

Vratnik

Sveta misa:
župna crkva: nedjeljom u 12,00 sati
Crni Kal: prva nedjelja u mjesecu u 15,00 sati

Kad ce opet blog?...   >>>

Sveti Otac Benedikt XVI bio je osam godina na čelu Katoličke crkve. Prvi je Papa u posljednjih sedam stoljeća koji je odlučio...   >>>

13. veljače 2013. na Čistu Srijedu ili Pepelnicu, početku korizmenog vremena sahranjen je vlč. Mile Ivančić. Mučenik i okrutna...   >>>